Voor de kleine Roan


Op 1ste Paasdag is kleine Roan geboren. De jongste telg van mijn beste vriendinnetje en collegaatje Annemiek. Ik kreeg meteen een leuk idee in mijn hoofd voor een kaartje om de kleine welkom te heten. 
Een beschuit met muisjes maken met de Creatable Confetti mal LR0342! Zo gezegd zo gedaan….zou je denken. Het beschuitje was snel gemaakt met de cirkelmal van de Collectable COL1320 uit kurk en de confetti. Maar dan de rest nog. Dat heeft wel even geduurd. Ik wilde graag iets doen met de grote alfabet stempelset van Penny Black, lekkere stoere letters zijn dat, en natuurlijk weer mijn verzameling gekleurde inkten. Maar ook met de Craftable banners van dit jaar. Veel schuiven, bedenken, uitproberen, aan de kant leggen…laatjes open trekken voor alle lintjes en papier.
Ik ben heel tevreden met het eindresultaat! Ik hoop dat Annemiek de kaart ook mooi vind.

Kaartformaat is weer 10 x 15 cm en dit heb ik allemaal gebruikt:
- Don & Daisy papier bloc PK9107
- Kraft papier bloc PK9109
- Creatable Confetti LR0342
- Collectable Circle die & sentiment COL1320
- Collectable Ooievaar COL1381
- Craftable banners CR1299
- Eline's words EC0138 stempelset
- Eline's Sweet sentiments EC0152 stempelset
- Blauwe veiligheidsspeldjes JU0943
- Alfabet stempelset Penny Black
- Scrappers Spool Tawny
- Houten sterretjes
- Hero Arts Hues Cup 'o Joe, Wet Cement & Soft Stone
- Archival Sky Blue


Om de verhouding van de kleuren bij de muisjes op het beschuitje goed te krijgen stans je de confetti mal 2x uit lichtblauw papier en 1x uit wit papier. Je stanst een cirkel uit kraft of kurk en besmeert die met een dun laagje lijm en strooit er dan de confetti overheen. Dat geeft het mooiste natuurlijke effect. Waarschijnlijk zal niet alles direct perfect plakken, dus de rest tik je eraf en plak je opnieuw op met een pincet en wat lijm. Ik heb alles met 3D kit en foam in lagen op de kaart geplakt zodat het beschuitje het meest naar voren springt.

Ik vind het leuk om aan de binnenkant van de kaart met een paar stempels het lege vlak op te vullen. Ik heb hier de stempels die bij de ooievaar Collectable COL1381 komen en de leuke zin uit het Sweet Sentiment stempelset van Eline EC0152 gebruikt met verschillende kleuren inkt.


Het kaartje is al verstuurd en binnenkort gaan we de kleine bewonderen en een kadootje brengen.




Winnie

6 opmerkingen:

  1. Hele gave kaart weer Winnie!!
    Super leuk gedaan met het beschuitje/
    Het is een prachtig geheel geworden.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit leuk gedaan met het beschuitje van kurk en de muisjes! Ik vind het een stoere en toch ook lieve kaart!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die beschuit met muisjes! Mooie details op je kaart zoals de collectable cirkle onder de beschuit! Super kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk gedaan, is er weer een om te onthouden...
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk vind ik het geboortebeschuitje Winnie! Heel lief kaartje voor Roan.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Winnie je hebt gewoon een heus beschuitje met muisjes gemaakt! Geweldig leuk idee. Ikzelf vind kurk ook zo leuk om mee te werken (dit zal je morgen wel zien ;) ). De kleuren combinatie vind ik ook erg leuk. Het is echt een lekker stoer kaartje geworden. De naam van het kleine mannetje maakt het extra persoonlijk. Ik weet zeker dat dit fantastisch mooie kaartje erg in de smaak zal vallen bij Annemiek!

    Lieve groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen