Slingertje Julia

Na een héél druk einde van het jaar op het werk en een hectische maand Januari met een werkbezoek aan de CHA in Los Angeles én Creative World in Frankfurt kwamen de creatieve ideeën eindelijk weer in mijn hoofd. En toen ik de kleine labels zag in de Craftable basic en de Handlettering stempels van Eline van Januari kreeg ik het idee om ze in een 'wordbanner' te maken. Ik ben dol op slingertjes en het zijn ook hele leuke zelfgemaakte iets om bij een kadootje mee te geven.

Omdat kleine Julia 1 jaar werd maakte ik voor haar de eerste...maar er volgde nog vele andere, want als je eenmaal begint voor eentje voor iemand dan krijg je heel snel ideeën om nog andere te maken voor mensen die je kent haha.


Ik heb de volgende materialen gebruikt:
- PB7050 Eline's Baby Pink
- CB5501 Chipboard
- CR1351 Craftable Basic Hearts
- CR1331 Craftable Basic Round
- CS0937 Anja's Background Dots
- EC0159 Eline's Handlettering Script 
- EC0160 Eline's Handlettering Bold
- Archival Jet Black inkt
- Hero Arts Soft Pink inkt
- Grijs Baker's Twine
- Washitape
- Gaatjestang & zwarte fineliner

Ik heb voor deze slinger het kleinste hartje van de Basic Hearts en de kleinste cirkel van de Basic Round. Stans de vormpjes uit verschillende vellen van het design papier en ga een beetje schuiven totdat je de goeie combi hebt.


Ik heb gaatjes gemaakt met een gaatjestang. Daarna met een goeie inkt de letters erop stempelen en met een zwarte fineliner een randje trekken voor wat extra contrast. Omdat Julia een korte naam is heb ik ook nog een kop en einde gemaakt met een van de doodle takjes uit de stempelset Bold.


Nu komt het lastige stukje het knopen van de figuurtjes. De eerste keer zul je even handigheid erin moeten krijgen. Je neemt een stuk touw of twine. Neem ruim voldoende, niks is zo zuur als dat je net niet uit komt. Je begint vanuit het midden van je slinger en let goed op de volgorde van je letters!


Je knoopt ze vast met een lus (1 & 2). Dan om te zorgen dat je straks niet schots en scheef gaat met het uitlijnen van de hartjes en cirkels en omdat je wilt dat de slinger straks netjes hangt en je nog wat kunt trekken om de slinger plat te krijgen, maak je nog een knoopje ongeveer een halve cm boven de hanger (3).


Je zorgt dat je altijd weer dat je touwtje kunt splitsen en de hangers aan de onderkant hangen, niet dat je straks een verticale slinger krijgt. Zo werk je verder. Bij de hartjes heb ik het knoopje 1 cm van de hanger gedaan zodat de letters gelijk uitlijnen met de cirkels.


Omdat dit bij het kadootje van Julia hoorde wilde ik het ook leuk presenteren. Je kunt de slinger om het kado heen knopen, als deze wat groter is dan een Peuter leesboekje ;)
Ik heb chipboard op maat gesneden voor in een kaartzakje en bestempeld met de Anja's Dots achtergrond stempel.


Dan het slingertje er mooi in ingelegd en op de verpakking heb ik bijpassende stukjes washitape geplakt waarmee het slingertje kan worden opgehangen aan de muur, een kast of op de slaapkamerdeur.


Mama Jantine was er erg blij mee!


Winnie

2 opmerkingen:

  1. Hoi buuf.
    Wat heb je een leuke wordbanner gemaakt. Leuk ook hoe je ze op die kaart hebt gemaakt.
    Groetjes sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk cadeau om op te hangen. Grappig ook met washi-tape.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen