Verjaardag Mama


Mijn moeder was jarig en ik kreeg twee leuke ideetjes voor een kaart in mijn hoofd met haar twee katten in de hoofdrol. Ik kon niet kiezen dus heb ik er eentje uitgewerkt tot deze verjaardagskaart en de andere heb ik bewaard voor Moederdag. Door mijn nieuwe distress inkten kreeg ik helemaal zin om mijn achtergronden van kaarten te gaan blenden.

Ik heb de volgenden materialen gebruikt voor deze kaart van 10 x 15 cm:
- COL1383 Collectable Village decoration set 2
- CS0960 Clearstamp Gefeliciteerd
- EC0158 Eline's Handlettering stempels Light
- EC0159 Eline's Handlettering stempels Script
- EC0160 Eline's Handlettering stempels Bold
- Cirkelpons 3/4" (2 cm)
- Cirkelpons 2" (5 cm)
- Distress Inkt Tumbled Glass
- Distress Inkt Fossilized Amber
- Distress Inkt Peeled Paint
- Distress Inkt Shabby Shutters


Ik heb als basiskaart wit color copy papier 300gms gebruikt. Dit is mooi stevig glad papier en geeft een frisse uitstraling aan je kaart. Vooral fijn voor CAS-kaartjes. Daarna heb ik met de grootste cirkelpons een gat gemaakt als sjabloon om een gele vale cirkel rechtsboven in de hoek van de kaart te maken. Met de kleinere cirkelpons heb ik uit geel papier de zon verder afgemaakt. Opgeplakt met een beetje 3Dfoam. Met Tumbled Glass de blauwe lucht gemaakt. Niet te dik aangezet.
Om te bepalen hoe de kaart er verder uit ging zien heb ik de uitgedraaide mallen alvast op de kaart gelegd zodat ik de 'Gefeliciteerd' tekst kon stempelen. Dit wilde ik eerst doen voordat ik de grond ging maken van het plaatje.


Om te bepalen waar de grond ongeveer moest komen heb ik eerst met een potlood kleine referentiepuntjes neergezet zodat ik wist waar ik ongeveer de boom en het hekje had bedacht. Toen met de blending tool even flink los gegaan. 'Shabby Shutters' gebruikt om de kleur groen te laten uitlopen naar onderen en 'Peeled Paint' om de grond wat wilder te maken. Het blenden hoefde niet heel netjes zodat je toch wat 'textuur' krijgt. Daarna alles met ieniminie kleine 3D foam blokjes op de kaart geplakt.


Mijn moeder had niet echt kadowensen maar een bijdrage aan de tuin zou ze wel waarderen. Dus heb ik een speelse boodschap in de binnenkant van de kaart gestempeld met de leuke handlettering stempels van Eline.


Dit is dan het eindresultaat. Een fris eenvoudig niet al te grote kaart met de rode kater Mickey en de witte poes Muis in de hoofdrol. Mijn moeder vond hem geweldig. Ze gaat deze zeker bewaren! Dat doet ze eigenlijk met alle kaarten en dingen die ik voor haar maak haha, maar toch wel speciaal om dat te horen.


Winnie

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart met mickey en muis erop. Simpel maar erg leuk. En met de bijdrage voor de tuin zal ze vast blij mee zijn. Als het straks zonnig weer is lekker in een opgeknapte tuin zitten. Heerlijk.
    Liefs sab

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk idee Winnie en heel mooi gemaakt!!
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super Winnie! Mooi gemaakt, ideetje nemen we mee:)
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen