Jullie thuis


Na een lange zoektocht naar het juiste huis zijn mijn broer en schoonzusje vorig jaar bij ons in Apeldoorn komen wonen. Om te vieren dat ze na een aantal maanden geduld eindelijk de sleutels hadden gekregen heb ik dit kaartje gemaakt. Het woord Thuis moest er duidelijk op, want dit is toch wel het huis waar ze lang gelukkig in willen zijn.

Ik heb de volgende materialen gebruikt voor dit 13x13cm kaartje:
- COL1458 Collectable Arrow Sentiments
- COL1451 Collectable Mini village
- COL1449 Collectable Alphabet XL
- LR0523 Creatable Key Ring
- CS1004 Clear stamps Droomhuis
- CS0998 Clear stamps Huwelijkswensen
- CA3127 Metallic paper silver
- Distress Ink Peeled Paint
- Distress Ink Shabby Shutters

Ik kreeg meteen het idee om de grote XL letters te gebruiken voor het woord thuis. Mij leek het wel leuk om de U te vervangen met een huisje, dan leest het alsnog als Thuis. En ik wilde graag de sleutelbos erbij gebruiken, juist omdat ze dit kaartje kregen na hun sleuteloverdracht. Dus ook die maakte ik eerst uit zilver karton. Het woord 'droomhuis' komt uit de gelijknamige stempelset. Deze past perfect in de sleutelhanger. Maar hoe kon ik nu alles leuk bij elkaar plaatsen?

Omdat Thuis als onderwerp op de kaart kwam te staan zou een grote inktvlek het beste werken. Ze zijn verliefd geworden op dit huis dankzij dat het op een grote groene kavel staat, dus groentinten passen er wel bij. Met twee kleuren Distress ink ben ik een vlek gaan "smoochen" op het papier. Dit doet je door een stukje Mica te pakken en daar met je inktpad wat inkt op te drukken, 1 spraytje water en dan druk je dit vochtige inkt op glad aquarel papier. Nog een beetje drukken en stempelen en het geheel laten drogen en dan krijg je een mooie vlek.


Daarna heb ik alle onderdelen op op de ondergrond geplakt met wat foamtape en gewone dubbelzijdige tape. De tekst 'Gefeliciteerd met jullie' heb ik gehaald uit de 'Huwelijkswensen'. Nog een glimmertje hier en daar met een sequin.


Vooral de tekst in de binnenkant van de kaart vond ik perfect passen bij het gelukkige einde van hun zoektocht. Ook deze komt uit de set 'Droomhuis', hier staan zoveel leuke teksten op voor Verhuisd-kaarten. 

Ondertussen is dit kaartje al weer een jaar geleden afgegeven en hebben ze net dit jaar een grote verbouwing erop zitten. De laatste puntjes doen ze nu en dan zijn ze voorlopig weer even klaar. Maar zoals het gaat met een eigen huis bezitten, je zult altijd bezig blijven om er je droomhuis van te blijven maken.

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten