Hoera Hoera!



Mijn schoonzusje is geslaagd voor haar HBO. Haar scriptie was goed gekeurd en ze had uitstekend verdedigd. Dus verdiend ze een lekkere 'Geslaagd' kaart om naar te kunnen kijken thuis en te genieten van het moment dat ze helemaal klaar is met school...jipee!
Tegelijkertijd was een goeie vriend van ons jarig en daar wilde ik ook nog een kaartje voor maken. En waarom deze niet maken in een stoerdere versie dan de 'Geslaagd' kaart? Ik heb me laten inspireren door de kleuren van Coca Cola, want daar heeft hij een verzameling van.

Ik ben heel blij met hoe ze geworden zijn. Vooral de lauwerkrans Craftable brengt het mooi samen en hoe hip is die Hoera-stans van Eline? Een van mijn favorieten! En dan te bedenken dat die al 2 jaar in de collectie van Marianne Design zit!


Het kaartje voor mijn schoonzusje is lekker pittig roze gecombineerd met goud. Dat past ook goed bij haar.

Ik heb de volgende materialen gebruikt voor deze 13,5 x 13,5 cm kaart:
- PK9109 Kraft 27 x 13,5 cm
- PB7047 Eline's Peach & Mint
- COL1348 Collectable 'Hoera'
- COL1398 Collectable Banners XL
- CR1359 Craftable Stitch & Passe-Partout Squares
- CR1360 Craftable Stitch & Passe-Partout Circles
- CR1371 Craftable Laurel with heart
- DF3427 Design Folder Extra Stars
- EC0158 Eline's Handlettering Alpabet Light
- CA3126 Goudkarton
- Simon Says Stamp inkt 'Hot Lips'

De basis van de kaart is een velletje uit het Kraft bloc dubbel gevouwen. Door het gewicht die alle lagen geven heb ik de vouw aan de bovenkant. Ik heb de randjes van Peach & Mint beinkt met de SSS inkt. De stitch mallen vind ik ook erg leuk om te gebruiken. De afgeronde hoekjes van het vierkant en de subtiele stikselrand zorgen ervoor dat er toch nog iets gebeurd zonder dat het te heftig wordt. Ik heb het vierkant met de embosfolder sterretjes door de machine gehaald en later wat roze sterretjes erop geplakt met het bijpassende malletje. De lauwerkrans-takken kaderen het geheel mooi af en onderaan vormen ze een hartje. Dit hoeft natuurlijk niet, maar het is wel een leuk detail. En door wat te scharnieren kun je bepalen of je de cirkel sluit of open laat bovenaan. Voor de rest alle onderdelen met wat 1 en 2 mm foamtape op elkaar geplakt. De banner XL past heel mooi bij de Hoera tekst (vind ik haha) en ik ben fan van het 'Light' alfabet van de Eline Handlettering stempels. Klassiek maar toch niet tè.


De kaart voor onze vriend is een stuk stoerder. Het helderrood moest erin want hij heeft een grote Coca Cola verzameling. We hadden ook een passend kado erbij, een vintage Coca Cola t-shirt die ik mee had genomen uit Amerika. Bij het rood en wit past het zilver karton mooi bij en ik heb muisgrijs papier genomen voor de banner. De opmaak van deze kaart is hetzelfde als de roze kaart alleen heb ik het grote vlak geembost met de Design Folder en het vierkant in design papier gedaan. De maten zijn verder hetzelfde.

Deze materialen zijn anders bij deze stoere kaart:
- DF3428 Design Folder Extra Triangles
- PK9124 Rustic Wood
- CA3127 Zilver karton
- Distress Ink Festive Berries
- Memento Zwarte inkt voor de tekst

Het leuke van de 'Hoera' Collectable is dat er een setje bijpassende stempels bij zit. Zo kun je altijd een leuke combi maken en nu met de Banner XL in de collectie is het 1+1 want de ' 'n jaartje erbij...' stempel zit gewoon bij de Collectable en past perfect in de banner. Dat was wel een klein jippee momentje haha. De embossing op de achtergrond heb ik wat benadrukt met inkt en met de bijpassende mal kleine driehoekjes eruit gestanst om erop te plakken.


Ik denk dat ik deze layout nog wel eens vaker ga toepassen op een kaart :)

Winnie

2 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten, inderdaad een mooie layout! Die roze zijn net mijn kleurtjes! Je bent lekker bezig, de kaarten hieronder zijn ook mooi!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onwijs gaaf Winnie, leuke combinatie zo.
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen