Pokemon kinderfeestje

 

 Met 6 jaar oud worden heb je natuurlijk ook een kinderfeestje! Zo midden in de winter is het een uitdaging om iets leuks te doen wat niet een Monkeytown of andere binnen speelplaats is, want zo'n beetje alle kinderfeestjes op deze leeftijd worden daar gegeven.

 En wist je dat je meestal lokale gymzalen kunt huren per uur voor eigen activiteiten of bijvoorbeeld kinderfeestje? Dat leek me nou eens leuk om te doen. Je mag dan ook gebruik maken van de toestellen en kunt zo de kinderen lekker laten rennen en spelen.

 Nu alleen nog een thema, want dat is wat makkelijker een uitnodiging en spelletjes verzinnen. Vera wilde graag een Pokemon feestje. Nou dat is zo geregeld.

 Eerst heb ik de uitnodiging gemaakt. Dat werd een ronde Poke-bal die je openvouwt en de spelletjes in de gymzaal zijn natuurlijk een echte Pokemon-training. Via Pinterest had ik nog wat leuke party-downloads gevonden. Zoals de bingo kaarten. Ik heb de plaatjes vergroot uitgeprint en die hebben we overal door de gymzaal verstopt zodat ze een Bingo-speurtocht konden doen. 


 De grote pokemon-platen gingen tegen de muur en moest je proberen te raken met een bal en Vera had later zelfs het spel erbij verzonnen dat als je hem raakte met de bal dat je hem dan na moest doen een rondje door de gymzaal heen. 


 Ik had nog kaartjes aangepast in photoshop met NLse teksten en dan moesten ze bepaalde pokemons na doen, van wiebelen, springen, rondjes draaien, allerlei gekke dingen. Verder konden ze de klemrekken in, we hadden met matten een glijbaan gemaakt en in de hoek van de zaal was de drink en snoephoek. 


 We sloten het feestje af met het Pokemon-trainer diploma en een goody bag met lekkere snoepjes, een Pokemon kleurplaat en een pokemon-kaartje. Die werden meteen onderling geruild.

 Een heel geslaagd feestje!

PS: Wil je ook een soortgelijk feestje organiseren? Ik heb de bestanden van het Trainers diploma, de bingo, platen en de kaartjes van het 'beweeg als een pokemon'-spel nog als bestand. Stuur me een berichtje en ik stuur ze je toe.

Winnie

4 opmerkingen:

  1. Hoi wat een leuk idee met die gymzaal. Ik moet ook ene pokemon feestje organiseren dus die gaat mee.
    IK weet niet of je nog steeds de bestandjes hebt, anders hou ik me graag aanbevolen hiervoor. Groetjes Sjanien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het email adres is sjanien@live.nl
    Doordat ik zelf in tijdsnood een beetje zit zou dit super zijn
    Alvast bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Winnie, ik zou de bestanden ook graag ontvangen. Wat ziet het er tof uit!
    Wij gaan met goed weer de bossen in.
    groeten Cees

    BeantwoordenVerwijderen