Traktatie Vera


Vera is alweer 3 jaar oud! En omdat ze in de Kerstvakantie jarig was betekend dat op de eerste dinsdag na de vakantie trakteren bij de kinderopvang. Ze had er reuze zin in! En met deze Kleine Zeemeermin traktatie was ze apetrots dat ze 3 jaar was geworden.

De traktatie moest niet te ingewikkeld zijn qua bouwen want je moet er ook niet megaveel werk instoppen als het zo snel opgesnoept wordt. Kinderen valt al dat werk niet eens op. Ook niet te groot en teveel om op te eten, maar kleine traktaties die Vera goed kon rond delen en die passen in de maagjes van peuters.Ik heb op Pinterest gekeken naar mogelijk geschikte traktaties en kwam een idee tegen van marshmallows in kleine Olafjes van Frozen veranderen of koekschelpjes.


Ik heb Vera gevraagd wat ze wilde trakteren...Olaf? of Ariël schelpjes. Ze wist het heel zeker...zij wilde een Ariël traktatie. De Kleine Zeemeermin blijft toch favoriet bij haar :)


Dus ik ben op zoek gegaan in de winkel naar koekjes die een beetje op een schelpje leken. Dat werden kleine spritsen die ik door midden gesneden heb. We hadden nog wel wat mix voor royal icing liggen en wat kleurstof om op de koekjes te spuiten. En als "pareltje" kozen we een M&M als peutervriendelijk alternatief voor een suikerparel. Het lijkt veel werk, maar met nog geen uurtje was de traktatie klaar. Ik had nog wat icing over en Erik had snoephaaitjes gehaald dus we hebben nog een bord feestelijk versierd en alles ingepakt voor trakteren de volgende dag.

Toen ik aan het einde van de dag Vera ging ophalen was het hele bord leeg! Ze hadden alle koekjes met z'n allen opgesnoept en alle haaitjes een voor een hihi. Zelfs de dreumesen hadden meegedaan en ook de juffen vonden het een geweldige traktatie, het was een grote hit. En nog belangrijker...Vera had een super verjaardagsfeestje gehad.



Winnie

2 opmerkingen:

  1. Wauw! Dit is echt een top traktatie!
    Toevallig heb ik over een paar weken een traktatie nodig voor onze prinses die 6 jaar word. Ze zit hier naast me heel enthousiast op en neer te hupsen want dit is wat zij ook wil!!!!
    Bedankt voor het top idee!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk! ze zijn best makkelijk te maken. Volgens mij zijn het spritskoekjes van de AH. Even met een broodmes doormidden zagen en een spuitzak vullen met wat royal icing of dat kant en klaar kopen. Zolang het maar wat uithard zodat je M&M wel vast komt te zitten.
      Laat je een fotootje zien als je ze gaat maken? Zou ik wel heel leuk vinden :)

      Verwijderen