Sterkussen voor Amber

Al een tijdje wilde ik iets maken voor de kamers van de meiden. Dus heb ik op de Kreadoe rond gekeken naar leuke haak-boeken en kwam ik 'Haak je Happy - de Kinderkamer' tegen van Lisanne Multem.
Daarin staat dit leuke sterkussen. 


Natuurlijk moest ik weer eigenwijs zijn en mijn eigen merk wol gebruiken in plaats van het aanbevolen merk wat Lisanne aangeeft. 

Ik heb 6 bollen van de Yarn and Colors Epic serie gebruikt, kleur 45 Blossom met haaknaald 5.

Ik moest er na een lange tijd niet meer gehaakt te hebben er wel weer even inkomen, want ik haakte veel te strak in het begin. Zo strak dat ik mijn naald niet eens door de steken heen kreeg. Toen ben ik nog maar een keer overnieuw begonnen en voor mijn gevoel overdreven losjes, maar het werkte en ik kreeg de slag weer te pakken.

Dit kussen was dan ook zo gehaakt en is een erg leuk project om te doen. 
Doordat ik andere wol heb gebruikt en haaknaald 5 is hij een stuk kleiner geworden dan het voorbeeld in het boek, maar daardoor een perfect maatje voor Amber.

In het begin liep ze er de hele tijd mee rond en moest hij elke keer mee in en uit haar bedje. Maar nu ligt hij erin als haar vaste hoofdkussen. Ze gaat pas echt slapen als ze zich lekker gepositioneerd heeft op haar sterkussen.


Vera wil natuurlijk ook een Sterkussen nu ze ziet hoe blij Amber ermee is. Mama zal wel weer zo gek zijn om weer meer wol te bestellen en er nog eentje te gaan maken.


Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten