Eigenwijze borduurringen

 


Ik vind borduren ook heel leuk om te doen, maar meestal ben ik al druk met haken en met papier (fotoboekjes...kaarten...cadeautjes inpakken) en komt het er niet echt van. Maar toen de verjaardag van een van onze beste vriendinnen eraan zou komen in November had ik al weken van te voren inspiratie voor iets leuks en origineels om te maken en te geven. Zeker omdat gezien de Corona pandemie we niet de mogelijkheid hadden om persoonlijk langs te gaan op haar verjaardag. Ze is een tijdje geleden van Gelderland naar Zuid-Oost Groningen verhuisd, dus een verjaardagsbezoekje hadden we graag als jaarlijkse traditie willen behouden. Hopelijk kan het later dit jaar weer!

Maar vorig jaar hebben we er een verjaardag op afstand van gemaakt, met vooraf gestuurde kadootjes en gezellige videobellen in en app-groep. Onze goeie vriendin woont heel gelukkig samen met haar man in een leuk dorpje in Groningen met hun honden en katten. En omdat ik weet dat ze houdt van het gezellig maken van hun huisje leken me een aantal geborduurde werkjes aan de wand wel leuk voor in hun huisje. Maar dat moesten niet standaard werkjes worden, want wij zijn niet standaard als vrienden. En door Pinterest geïnspireerd heb ik een paar hele leuke quotes uitgezocht.

De eerste is een leuk woordgrapje waarvan ik weet dat ze regelmatig om zal moeten grinniken en toch gelijk moet geven dat het klopt, en waarvan bezoek in hun huisje zal denken...huh? Lees ik dat nou echt?


De tweede quote was ook meteen duidelijk. Als grote Dr.Who fan kon ik deze niet voorbij laten gaan op Pinterest. En helemaal nu zij en haar man helemaal gelukkig zijn op hun eigen plekje in Gruun...huisje..boompje...beestje.


En de laatste quote die ik wilde maken is er eentje voor hun dieren. Eigenlijk hebben ze twee lieve honden, maar de 's' paste niet meer op het borduurwerk en deze quote had ik ook al uitgezocht voor ze de tweede hond erbij kregen. En of het nou 1 of 2 of meer honden in huis zijn, het onderste gedeelte van de quote klopt altijd. Ik vond deze het meest lastige omdat ik bedacht had om gewoon rechte steken en kettingsteken te gebruiken en dan is het wel heel moeilijk mooie rechte letters te borduren en het netjes te houden. Dan zijn kruissteekjes zoals bij de bovenste twee quotes een stuk makkelijker.


Nu hoop ik dat ik elk jaar een nieuwe quote kan maken om cadeau te geven voor aan de wand. Ik heb al een paar leuke gepint op Pinterest ;)


Winnie

1 opmerking:

  1. Leuk idee om een geborduurde quote cadeau te doen die bij haar/hen past.
    Ze zien er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen