Gefeliciteerd Zwanger!

 


Al een tijdje zaten we er stiekem op te hopen bij mij in de familie...wanneer komen er neefjes en nichtjes van mijn broers en schoonzusjes. Vooral omdat ik de jongste ben en al 7 jaar geleden moeder was geworden. En deze winter werd er leuk nieuws bekend gemaakt...Mijn oudste broer en mijn schoonzusje worden papa en mama dit jaar! Superblij voor ze en dus wilde ik een kaartje voor ze maken, omdat ze zelf toch ook wel lang hadden uitgekeken naar een positieve test.

ik had het idee om iets met Hetty's New mom stempel te doen in combinatie met een tekst uit de Handgeschreven Baby stempelset. Ik vind het zo leuk dat het figuurtje een dikke buik heeft maar je in dezelfde stempelset ook de mama met de pasgeboren baby hebt. Toen ik dit kaartje ging maken wisten ze nog niet wat het zou gaan worden en leek het me leuk een sunburst te maken met blauw en roze erin. Ik ben ontzettend gaan stoeien met de kleurtjes en kwam er nog niet helemaal uit. In je hoofd kan het dan soms toch simpeler lijken dan de praktijk. 

Ik heb de volgende materialen gebruikt:
- A4 Slimline stencil PS8080 Sunburst
- Handgeschreven Baby stempelset CS1051
- Hetty's New mom stempel & stansset HT1651
van Marianne Design.
Distress Ink kleuren Kitsch Flamingo, Spun Sugar, Cracked Pistachio, Tumbled Glass en Mermaid Lagoon. En Versafine Black Onyx voor de tekst. 
En het plaatje heb ik ingekleurd met Copics.

Bij het maken van de achtergrond heb ik elke keer strepen afgeplakt met wat schilderstape voor behang. Die kun je makkelijk lostrekken van het papier. Ik heb wat zitten stoeien met kleursamenstellingen en er zijn ook wel wat probeersels in een bakje gekomen die ik voor andere doeleinden ga gebruiken. Het lastigste van dit kaartje vond ik de kleuren bij elkaar zoeken. Nu had ik mezelf ook niet veel tijd gegund om te kunnen experimenteren en te zoeken want ik wilde het snel afhebben zodat we een kadootje konden langs brengen haha.
Ook kwam ik erachter dat ik meer kleuren Distress ink en Copics moet gaan hebben haha. Maar dat heeft iedereen denk ik die met inkten en inkleuren gaat werken, volgens mij realiseer je je dan altijd dat je meer wilt en nodig hebt ;)

De teksten heb ik erop gestempeld en gebruik gemaakt van mijn stempeltool. Zo kon ik het mooi strak stempelen en ook de tekst samenstellen. Ik vond 'Zwanger!' op de kaart wat clichè. Jullie worden papa en mama vind ik dan zelf heel leuk. Vooral bij een eerste...daar is dan toch op een gegeven moment echt het eerste besef dat je leven zal gaan veranderen.

Het moeder figuurtje heb ik met wat 3D foam erop geplakt en meer heeft dit kaartje ook niet nodig.

Ik denk dat ik met deze layout nog wel wat meer versies ga maken in andere kleuren en wat ga spelen daarmee. Want ik denk dat er nog veel meer leuke dingen kunnen met deze twee stempelsets.

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten