Herder puppy Sofie

Een tijd geleden heb ik het leuke boekje 'Mijn hondjes van Sokkelwol' gekocht op de Kreadoe. Daarin staan allerlei schattige puppy knuffels en mij leek het leuk om het Herdershondje voor voor mijn broer en zijn vrouw te maken. 


Zij hadden eerst twee Duitse herders. Van reutje Sem moesten ze jaren geleden afscheid nemen en nu werd teefje Sofie ook al wat ouder. Hoe leuk is het dan om een mini-versie van een Herdertje te hebben? Ik was er al een tijd geleden aan begonnen, want het is wel uitdagend haken zo met haaknaald 2,5 en met name de zwarte wol. Eerst het kopje, een keer een pootje en zo maar door.

Helaas afgelopen winter hebben ze ook afscheid van Sofie moeten nemen. Ze heeft een hele mooie hoogbejaarde leeftijd gekregen. Maar vlak daarvoor hadden ze ook net bekend gemaakt dat ze hun eerste kindje verwachten. Dit was het moment dat het hondje wat ik aan het maken was voor een beetje troost kon gaan zorgen. Dus ben ik ijverig verder gegaan en daaruit kwam deze lieve puppy!

We hebben haar in een mandje gedaan met wat Hydrofiel doeken en het Zwanger-kaartje die ik ook speciaal gemaakt heb.

Wat een schatje, toch? Leuk om op een plankje te zetten op de babykamer.


Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten