ZIG Clean color Vlinderkaart

Al een tijdje had ik bedacht om eens wat oudere Vlinder stempel+stans sets te gaan gebruiken met nieuwere technieken en producten. De drie Collectable vlinders van Marianne Design lijken me zo mooi om te gebruiken op een andere manier dan dat ze lang geleden mee zijn gepromoot.

Op mijn buro liggen ook de nieuwe Colorful silhouette basic stempelsets van rechthoeken en vierkanten. Met twee lange rechthoeken kun je zo een leuke A6 kaart maken met een prachtige vlinder erop. Tekstje erbij en klaar!

Ik wilde wat natter werken met vloeiende kleuren maar niet te rommelig. Eerst heb ik op wat papier proefafdrukjes gemaakt met Distress inkt, Distress oxides, Ecoline stiften en de ZIG Clean color brushes. Deze laatste is het geworden.

Ik heb de volgende materialen gebruikt voor deze 10 x 15 cm kaart:
- COL1318 Collectable Tiny's Butterfly
- CS1080 Clear stamps Zorg & Herstel
- CS1082 Clear stamps Colorful Silhouettes Rectangles
Bovenstaande materialen zijn van Marianne Design.
- VersaMagic Chalk inkt Wheat, Versafine Onyx Black
- ZIG Clean color brushes nummers: 27 Dark Pink, 52 Bright Yellow en 26 Light Pink.
- Beetje 3D Foam, sprayflesje met water en wat Stickles Clear glitter.

Ik heb eerst de rechthoekige stempels met wat stiften ingekleurd en daarna nat gesprayed. En afdrukken gemaakt. Zo vloeien de kleuren in elkaar over en krijg je een mooie waterverf effect. Daarna heb ik de vlinder met de lichtbeige tint van VersaMagic gestempeld en uitgestanst en ook door de machine gehaald voor de embossing details. Door een hele lichte tint beige te gebruiken krijg je een mooie no-line afbeelding als je deze gaat inkleuren. Dat geeft een mooi zacht effect.
Ik heb op bepaalde plekken met de ZIGs wat kleur aangebracht op de vlinder en het verder met een natte penseel uitgeveegd. Zo krijg je een mooi waterverf effect ook in de vlinder.

Eerst de tekst op de achtergrond stempelen voordat je de vlinder erop plakt. Deze specifieke vlinder is geïnspireerd op een broche, dus ik vond de tekst wel toepasselijk. De vlinder heeft wat dikke 3D foam onder z'n lijfje gekregen en de vleugeltjes heb ik wat opgebold en daarna op de achtergrond geplakt.

Ik dacht ik doe er nog wat rhinestones omheen plakken, maar eigenlijk vond ik dat teveel. Dus heb ik met wat stickles een beetje bling op de details van de vleugels gedaan. Het gekke was wel dat de kleuren van de ZIG brushes meteen ging reageren met de stickles en het verkleuringen kwamen, maar eigenlijk was dit wel een grappig effect.

Nu ga ik nog wat meer experimenteren met andere kleuren en technieken. Er zullen vast nog meer vlinderkaarten voorbij komen ;)

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten