Verjaardagskaart Erik


Voor de verjaardagskaart van Erik en ik gaan experimenteren met de Distress oxides. Ik heb ze nog niet zo lang en weet al wel wat van de mogelijkheden nadat ik een workshop met oxides hadden gevolgd een tijdje geleden alweer. Maar hoe pas je die technieken toe op een kaart?

Voor deze 10 x 15 cm kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:
- COL1418 Collectable Elegant numbers 
- CR1513 Craftable Alphabet Journal
- CS1082 Clear stamps colorful silhouette basic rectangles
- CA3126 Gold metallic paper
- LR0014 Dubbelzijdige crafttape voor het maken van stickers
Bovengenoemde materialen zijn van Marianne Design
En ik heb deze kleuren Distress Oxide gebruikt: Stormy Sky, Chipped Saphire en Pine Needles. En voor de gouden spetters heb ik wat Colorbox gold gebruikt.

Allereerst ben ik met de blauw tinten wat gaan blenden op een A6 velletje met Mixed Media wit karton. Ik heb het een klein beetje nat gesprayed zodat het wat ging reageren met elkaar. Daarna heb ik de Pine needles op een kleine rechthoek van de stempelset gesmeerd en daar wat water op gesprayed zodat de stempel goed natte afdrukken zou geven op de ondergrond. Hiermee heb ik 9 vlakken gestempeld en alles even goed laten drogen.

Ondertussen heb ik op nog een velletje weer de blauw tinten en deze keer ook wat pine needles geblended en een beetje nat gesprayed. Zodat ik een goed gemellieerd papier zou krijgen. Na het drogen heb ik hier de nummers uitgestanst. En twee nummers uit goudkarton.

Ik heb wat goudinkt op een acryl bloc gedaan en een beetje water erbij gemengd en daarna met een kwastje wat spetters gemaakt op de gestempelde ondergrond. Daarna de nummers erop geplakt. Ik heb expres de 1 weggelaten want die was zo dun en viel weg bij de rest van de nummers. Ik wilde nummers die goed de vlakjes zou vullen.

Tenslotte heb ik wat dubbelzijdige tape op het goudkarton gedaan en daarmee de alphabet letters uitgestanst voor het woord 'gefeliciteerd'. 

En zo heb je een stoere eenvoudige verjaardagskaart voor iemand. Je kunt deze natuurlijk in allerlei tinten maken met weer andere nummers erop.

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten