Moederdagkaart



Zoals elk jaar probeer ik een kaartje te maken voor moederdag. En de traditie is dat ik voor kaarten naar mijn moeder altijd haar katten portreteer. Allerlei katten-mallen en stempels heb ik al gehad de afgelopen jaren en ik wil elke keer kijken of ik weer een ander katje kan gebruiken. 

Mijn moeder had voorheen 2 katten; een rood-witte kater en een witte poes. Nu heeft ze nog maar 1 kat; een cyperse kater genaamd Napoleon. In de Big cats stempelset van Eline zag ik dat het tijgertje ook best wel als katje door kan. Ik had nog een mask-stencil liggen die ik wilde uitproberen, dus de layout van de kaart was zo bedacht.

Hiervoor heb ik gebruikt:
- Clear stamp EC0182 Eline's Big Cats
- Mask Stencil PS8080 Slimline A4 Sunburst
- CS1049 Clear stamps van Harte
Bovenstaande producten zijn van Marianne Design
- Distress Ink Oxide Tumbled Glass
- Distress Ink Oxide Mowed Lawn
- Distress Ink Oxide Twisted Citron
- Versafine Ink Onyx Black
- een paar witte en lichtgekleurde sequins

Eerst heb ik van een A4 Mixed Media wit karton 10 cm afgesneden zodat ik een Slimline kaart over hou. Daarna ben ik de achtergrond gaan blenden.
Eerst de grasheuvel door de glooiende rand op de bovenste kant van de kaart te leggen en dan met twisted citron te beginnen en daarna schaduw aan te brengen met mowed lawn. De grassprietjes komen ook uit de stempelset en zijn gestempeld met Mowed Lawn. Dan het stencil omdraaien en vast plakken met wat tape.
Dan kun je de stencil wat ombuigen zodat je de wolkjes-kant zo over de andere helft heen vouwt. Zo maak je de lucht met Tumbled Glass.
Gebruik wel bij beide kanten de Oxides anders gaat de inkt misschien met elkaar reageren als je gewone Distress inkt pakt.

Daarna met Versafine Ink Onyx Black de tekst gestempeld.

Het tijgertje heb ik ingekleurd met copics en uitgestanst met de contour-mal. Nappie is een beetje grijs cypers met een wat bruine gloed. Deze is vast geplakt met een beetje 1mm foam.

En klaar is de kaart!

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten