Ombré vlinders

 


Ik had weer een leuk idee met de Vlinder stempel + stans sets en de nieuwe kleur van Distress, Salvaged Patina. Het is zo'n mooie heldere blauw. Die wilde ik graag voor een wolkjes-kaart gebruiken. 
Mijn favoriete set van de Collectable vlinders is toch wel de duo van een grote en een kleine vlinder van opzij. Met de wolkjes had ik het een idee een hoge slimline kaart te maken met een aanmoedigende tekst.

Hiervoor heb ik gebruikt:
- Collectable COL1319 Butterflies
- Stempelset KJ1724 Karin's encouraged
- Slimline stencil PS8080 Sunburst
- Craftable CR1538 Slimline banners
Bovenstaande producten zijn van Marianne Design
- Distress ink kleuren: Salvaged Patina, Mustard Seed, Worn Lipstock, Picked Raspberry, Festive Berries en Wild Honey.
- Versamark + witte embospoeder
- Versafine Black Onyx
- Witte cardstock

Eerst heb ik de vlinders met Versamark en wit embospoeder op wit cardstock gestempeld. Eerst heb ik ze met de bijpassende mallen uitgestanst. Daarna met een blending tool heb ik de ombre aangebracht van geel naar roze en bij de onderste nog wat rood erbij zodat deze iets anders eruit zien dan de bovenste twee vlinders.
Ik heb alle drie de vlinders wat omgebogen.

Met het stikselframe van de Slimline set heb ik een stuk wit papier uitgestanst en daarop met Salvaged Patina heel licht de wolken aangebracht met de stencil. Ik heb het niet helemaal tot bovenaan gedaan maar dan alleen blauw zodat het duidelijk is dat ze boven de wolken uitstijgen. 
De tekst erop gestempeld en het op een slimline basis kaart geplakt. De basis kaart maak je door 10 cm van een A4 af te snijden en deze dubbel te vouwen. Daarna met alleen een dotje lijm onder de vlinder lijfjes deze geplakt op de kaart. Nog een keer even extra de vleugels krom buigen en klaar was de kaart.

Meer heeft het volgens mij ook niet nodig, toch?

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten