Stoere Vaderdag kaart


Voor een kaart voor Erik liep ik al een tijdje met een idee in mijn hoofd om iets met gereedschap te doen. Jarig was hij al geweest dus het is een Vaderdag kaart geworden. 

Hiervoor heb ik gebruikt:
- Craftable CR1549 Home Improvement
- Craftable CR1537 Slimline Frames
- Craftable CR1513 Alphabet Journal
- Mask Stencil PS8089 Army Alphabet
- CA3127 Metallic silver karton
- Paper pad PK9124 Rustic Wood
- LR0014 Craft Tape for sticker making
De bovenstaande producten zijn allemaal van Marianne Design.
Verder heb ik nog gebruikt:
- Distress ink Tea Dye en Black Soot
- lichtbruin kraft karton
- Groen, okergeel, zwart en donkergrijs metallic karton van Papicolor.

Eerst ben ik de gereedschappen gaan maken door ze uit de verschillende kleuren karton en het zilverkarton te draaien. Zo is de onderste laag van de hamer uit zilver karton en plak je daar een stukje donkergrijs op. Hetzelfde doe je met de schroevendraaier en de meetlint. Bij de boormachine doe je dat met 3 kleuren. Beinkt de embossing van het gele en het groene onderdeel van het meetlint en de boormachine door het papier in de mal te laten zitten en dan met een blender en zwarte inkt eroverheen te gaan.

Daarna heb ik uit een dessin van het papier bloc het stiksel rechthoek gestanst. Omdat langs de randen van het papier het een beetje digitaal opgeruwd is en dat maar aan 1 kant overblijft omdat je een stukje van het papier afsnijdt heb ik aan de rechterkant met het alphabet stencil twee keer het woord papa gestencild. 
Plak dit op een stuk kraft papier door van een A4 vel een strook van 10 cm af te snijden aan de korte kant en dan het overgebleven stuk dubbel te vouwen. De gereedschappen zijn met een beetje lijm opgeplakt.

En de letters van Fijne vaderdag zijn opgeplakt door deze uit zwart karton te draaien met een beetje dubbelzijdige tape erachter. Zo heb je meteen stickers ervan.

Je kunt de kaart natuurlijk ook eenvoudige voor een klusser maken bij een verhuizing of voor een jarige. Dan verander je gewoon de tekst in 'Succes met klussen' of 'Fijne verjaardag'. 

 

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten