Verjaardagslabel


Voor mijn schoonzusje heb ik deze verjaardagslabel gemaakt. Ik had al snel een kleurenpalet in mijn hoofd van zwart met oker en groen. Iets wat mooi past in het interieur als je de kaart neer zet. En ik wilde weer een vlinder verwerken aangezien ik nog bezig was met technieken en stijlen uitproberen. Er is toch wat roze bij gekomen om het wat vrolijker te maken.

Hiervoor heb ik gebruikt:
- Craftable CR1551 Big tag
- Stempelset KJ1721 Gefeliciteerd van Karin Joan
- Collectable COL1319 Butterflies
- Creatable LR0478 Hibiscus & leaves
- Collectable COL1323 flower set
- Goud karton CA3126 
- Rhinestones bronze CA3154, light pink CA3156 en mint CA3158
- Diecutting foam 2mm LR0023
- Dubbelzijdige tape LR0014 
Bovenstaande producten zijn van Marianne Design
- Distress inkten: Pine needles, lucky clover, worn lipstick, tattered rose en mustard seed
- Colorbox gouden inkt
- Versafine Black Onyx inkt
- Lichtgroen, donkere mint kleur, lichtgeel, okergeel, harde geel, zalmroze, fuchsia roze en zwarte kaartkarton (glad).

Eerst heb ik twee keer uit zwart papier de grote label gestanst en de achterste een lijn gerild zodat deze naar achtere vouwt en de label kan blijven staan. Daarna met okergeel de gatbeschermer gemaakt.

Eerst heb ik de vlinder gestempeld met zwarte inkt op multimedia papier en daarna uitgestanst. Vervolgens heb ik de kleuren distress inkt die ik gebruikt heb met een waterpenseel aangebracht zodat het een beetje een waterverf effect geeft en je fijntjes de overgangen kunt maken. Het lijfje van het vlindertje is met gouden inkt gedaan. En nog een beetje gespetterd langs de randen links bij de vleugels.

Vervolgens drie hibiscussen gemaakt en de blaadjes een beetje naar achtere gebogen en opgebold. Ook de takjes en blaadjes uit twee tinten groen gehaald en de embossing wat benadrukt door het papier in de mal te laten zitten en met lucky clover eroverheen te blenden. Het kleine bloemetje heb ik uit goudkarton gedraaid voor wat extra diepte. Als je die uit een gewone kleur karton zou halen dan wordt het een beetje saai. Een beetje bling mag wel bij het oker en zwart.

Daarna heb ik op een strook goudkarton wat dubbelzijdige tape gedaan en de tekst eruit gestanst. Zo is het meteen een sticker. Want de stans is heel fijntjes en dat krijg je anders niet zonder lijmvlekken op het zwarte karton geplakt. 

De vlinder is met een dun strookje foam achter het lijfje op de label geplakt. Verder het vleugeltje los en wat omgebogen.
De bloemen en takjes zijn ook zo losjes mogelijk vast geplakt op de kaart. Soms met een stukje foam soms alleen een dotje lijm bij een steeltje. Zo kun je alles luchtig en natuurlijk over elkaar heen plakken.

Om het nog een beetje extra feestelijk te maken heb ik verschillende formaten en kleuren rhinestones hier en daar geplakt. Lekker bling!

Winnie

1 opmerking:

  1. Wat 'n leuke, vrolijke tag heb je gemaakt!
    Ah, zo plak je dus zo'n gestanst woord op. Ik vroeg mij altijd al af hoe je dat zonder overal lijmplekken deftig op je kaart kan plakken.

    BeantwoordenVerwijderen