Babykadootje inpakken


Mijn beide broers worden dit jaar voor het eerst papa! Voor mijn broer en schoonzusje die bij ons in Apeldoorn zijn komen wonen heb ik deze leuke tijger-label gemaakt. Ze verwachten een zoontje en toen we op vakantie waren van de zomer zag ik dit schattige tijger-jasje hangen. Mijn schoonzusje komt uit India en mijn broer heeft de lekkere lichte huid die mijn familie heeft geërfd. De verwachting is dan ook dat hun zoontje een mooie mengelmoes gaat worden van hun tweetjes en gezien ze de babykamer een beetje in Jungle thema willen gaan maken leek dit jasje me perfect!

Ik heb de volgende producten gebruikt om de label te maken:
- Craftable CR1551 Big Tag
- Stempels CS1051 Handgeschreven Baby
- Collectable COL1455 Eline's Lion & Tiger
- Collectable COL1479 Eline's Babies (speentje gebruikt)
- Cling stempel MM1615 Texture stamps Water color
Bovenstaande producten zijn van Marianne Design.
- Okergeel, zwart, licht krafkleurig kaartkarton
- Distress Ink Scattered Straw, Spiced Marmelade
- Archival Inkt Buttercup
- Hero Arts Charcoal

Ik heb eerst uit lichtkraft kleurig karton de basis label gestanst met een okergele gatbeschermer. Daarna uit 200 gms DCP papier het witte vlak gestanst. Ik wilde de vlek op de achtergrond niet te nat maken en inkt op DCP papier vloeit niet.
Met Scattered straw heb ik toen de waterverf vlek gestempeld. Doordat het papier goed droog is krijg je een beetje een vervaagd effect. Ik vind deze vlek-stempel zo handig en mooi. Je kunt hem redelijk droog stempelen of nog nat sproeien voor wat meer verloop. 

Daarna ben ik het tijgertje gaan maken. Ik heb hetzelfde okergele papier gebruikt als de gatbeschermer maar hem een oranje gloed gegeven met Spiced Marmelade. Op deze manier past het tijgertje ook mooi bij het jasje die ook zo'n okergele tijger kleur is. Het speentje komt uit de baby-set. Die past perfect!

Met Charcoal heb ik de tekst gestempeld van Jullie worden papa en mama. Deze komt uit de baby-teksten set. Daar kun je de leukste teksten mee samenstellen voor baby-kaartjes. Ik heb hem al heel vaak gebruikt. Door de tekst niet in het zwart te stempelen blijft de focus mooi op het tijgertje. Voor een extra element nog het woord Zwanger! gestempeld met een warme geel en klaar is de tag. 

Even snel & makkelijk. Ik heb het jasje toen in stevig kraft kado papier ingepakt en een bijpassend donkergrijs lintje en lichtblauw touwtje gebruikt.

Ze vonden het jasje erg leuk en het ligt klaar op de toekomstige baby-kamer.


Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten