Verjaardagskaart Tiener

 

Wat geef je een jongen die 15 jaar wordt en van alles al heeft voor z'n pc en verder niet zoveel om andere dingen geeft? Een zelfgemaakte kaart natuurlijk met een dikke reep Tony chocola en wat geld.

Voor mijn neef Casper had ik het idee om de lego steentjes van Marianne te gebruiken als een schuin patroon over een kaart. Een beetje stoere kleuren zodat het ook een stoere kaart wordt. 

Hiervoor heb ik gebruikt:
- Creatable LR0723 Bricks
- Clear stamps CS1066 Super-mega-kei-onwijs
- Clear stamps EC0158 Eline's alphabet
- LR0014 Dubbelzijdige craft tape
Bovenstaande materialen zijn van Marianne Design
- Verschillende kleuren kaartkarton
- Inkten: Archival Cobalt, Hero Arts Pool, Memento Bahama Blue, Ranger Dye Ink Emerald Isle, Simon says stamp Teal

De basis van de kaart is 10 x 15cm. Ik heb van stevig 300 grams wit papier eerste en basis kaart gemaakt met een extra brede rug. Zodat de Tony chocolonely reep ertussen zou passen. Dit doet je door de volledige breedte van een A4 vel te pakken, een strook van 21 cm en de hoogte 15 cm. Ril op 10 cm en op 11 cm.

Daarna heb ik uit de verschillende kleuren karton de Creatable met lego-steentjes gestanst. Op de achterkant van het papier heb ik eerst het Craft tape gebruikt zodat ik na het draaien stickervelletjes heb van verschillende kleuren lego-steentjes. Zo heb je eenvoudig een aantal kleuren en kun je patroontjes gaan plakken. Heel handig om op deze manier te werken bij deze mal.

Ik ben een beetje in het midden begonnen met rijtjes maken. Eerst 1 hele rij van de dunne steentjes zo kon ik eronder en erboven de stukken tekst kwijt en had ik een goed ijkpunt. Tussendoor heb ik gemeten met de teksten van de stempelset hoeveel ruimte ik open moest houden voor het stempelen. Als ik dan aan de rij begon waar ik tekst wilde hebben, heb ik eerst met mijn stempelhulp en een kleur inkt de tekst gestempeld en daarna ben ik de lego-steentjes eromheen gaan plakken. 
Als je dat later doet heb je kans dat je niet meer zo goed stempelen omdat de lego-steentjes wat dikker zijn. En daarmee druk je ook de embossing van de steentjes wat plat.

Het meeste werk zat hem in het puzzelen welke kleuren en stukjes ik ging combineren. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen en een beetje afwisselen in type blokjes en diktes. '

De blokjes lopen alleen tot het ruggetje. Ik heb niet op de achterkant geplakt. Dat vond ik niet helemaal nodig qua aanzicht. De reep ertussen aan de binnenkant nog wat geld gedaan en een tekst en klaar!

Casper was aangenaam verrast dat zijn tante het kaartje zelf had gemaakt ;)


Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten