Wollige ATC kaartjes

 


Voor mijn werk heb ik regelmatig zelf ook allerlei ideeën wat je met onze producten kunt maken en doen. Zo heb ik al 5 jaar als goed voornemen om ook eens ATC kaartjes te maken en die dan te gaan ruilen met anderen. Het kwam er nooit van, druk met werk, weinig tijd om creatief te zijn los van een keer een kaartje maken voor iemand anders. Maar afgelopen Kerstvakantie dacht ik...nee! Nou moet ik er eens gewoon voor gaan zitten. 
Zo heb ik deze serie kaartjes gemaakt. Ik vind ze best goed gelukt!

De volgende producten heb ik gebruikt:
- Snijmal PL6501 ATC Pocket Letter mal
- Stempel PL1522 ATC Stempel
- Papier bloc PK9149 Do what you love
- Stempelset CS1071 Creatieve groetjes
- Stempelsete CS1073 Colorful silhouette Needlework
De bovenstaande producten zijn van Marianne Design.
- Simon Says stamp ink Sparrow en Cotton Candy
- Archival inkt Coastal Coral, Pebble Beach, Library Green, Seafarer, Sky Blue
- Versamagic inkt Aloe Vera
- Hero Arts inkt Pool
- Versafine Onyx Black inkt

Eerst heb ik 4x uit goed glad stempelpapier het kleinste rechthoek gestanst met de ATC set. Het leek me leuk om elk kaartje weer net andere kleuren te stempelen en ze zo verschillend te maken. Maar wel dat er een beetje een overloop in zit van kleuren. Dat is dan een kwestie van uitproberen en een beetje willekeurig gaan stempelen en nadenken over de kleurtjes. Daar moet je dan een beetje inkomen. Uiteindelijk had elk vlak zijn eigen dominante kleur. 
Daarna met de zwarte inkt elk kaartje zijn eigen tekst gegeven en op de achterkant met de ATC stempel gestempeld. Daar kun je dan een naam op schrijven, datum en hoeveel er in de serie zijn gemaakt.

Inmiddels is het eerste kaartje al geruild, met Marianne :)

Winnie

1 opmerking: