Kaartje voor Ravi

 

Mijn neefje Ravi werd veel te vroeg geboren en heeft de eerste 3 maanden van zijn jonge leventje in ziekenhuizen gelegen. Na een paar keer van ziekenhuis verhuizen (gelukkig de hele tijd omdat hij steed minder intensieve zorg nodig had) mocht hij eindelijk naar huis mee met mijn broer en schoonzusje. En toen waren ze ook zo ver om zijn geboortekaartje uit te sturen en te gaan genieten van een kraamtijd om langzaamaan bezoek te gaan ontvangen.

Zijn kaartje had een leuk jungle-thema en ik kon het niet laten om proberen deze na te bouwen met de diertjes die ik heb voor het kaarten maken.

Ik heb de volgende producten van Marianne Design gebruikt:
- Creatable LR0478 Hibiscus & tropical leaves
- Creatable LR0667 Tropical leaves
- Collectable COL1385 Eline's Elephant
- Collectable COL1399 Eline's Monkeys
- Collectable COL1457 Eline's Toucan
- Collectable COL1455 Eline's Lion & Tiger
- Collectable COL1480 Eline's Turtle
- Collectable COL1479 Eline's babies
- Collectable COL1495 Eline's Baby cot
- Creatable LR0765 Rainbow
- Craftable CR1417 Punch die ABC
- Mask Stencil Slimline Sunburst PS8080

Ik heb geprobeerd zo dicht mogelijk bij het ontwerp van zijn geboortekaartje te komen als ik kon, ook al zijn de diertjes van Eline een stuk groter.
De herkenbaarheid zit hem dan vooral in ervoor zorgen dat je zo dicht bij de kleuren  op het kaartje komt. Dat was vooral even zoeken voor de regenboog op de achtergrond en het zonnetje kon ik maken met een mask stencil.
Ik heb lekker veel takjes en blaadjes uitgestanst in verschillende kleuren groen zodat ik goed kon passen en meten om de kaart mooi op te vullen.

Het is wel een A5 kaart geworden, maar dat mag ook zeker wel want Ravi verdiende zo'n grote kaart met alles wat hij en zijn ouders al hadden meegemaakt. 
Ze waren er dolblij mee en het kaartje hebben ze ingelijst leuk als versiering voor op zijn kamertje. 
Inmiddels gaat het helemaal goed met Ravi. Hij heeft zijn 1e verjaardag al gevierd en hij is ook z'n 1e uitgerekende verjaardag voorbij. Volop aan het kruipen en aan het ontdekken hoe je nog meer je armen en benen in kunt zetten (lees: op de knietjes en kijken wat je kunt pakken).

Het blijft dankbaar een kaartje maken voor een kleintje die geboren is.
En des te leuker vind ik het als het me dan lukt om het geboortekaartje na te maken of de sfeer over te nemen op de felicitatiekaart :)


Winnie

1 opmerking: