Review : Hardicraft Brontosaurus haakpakketje

 


Toen mijn neefje Ravi geboren was bleef hij nog lange tijd in het ziekenhuis. Ik wilde iets maken voor hem voor als hij thuis zou komen en tijdens een bezoek aan de Kreadoe kwam ik dit leuke haakpakketje tegen van Hardicraft. Een Brontosaurus in een heerlijk zachtgroen kleurtje. Mijn broer is als kind altijd dol geweest op Dino's en ik wist dat hij zijn zoontje ook dol zou willen maken met dino's, dus deze moest mee!

Vind je het heerlijk om in de wintermaanden een projectje te hebben om te maken, dan is dit formaat perfect. Je moet wel van amigurumi's haken houden, want je haakt het diertje met haaknaald 2.5. Zelf heb ik met haaknaald 3.0 gehaakt, want ik haak heel vast. Daarom moet ik niet teveel dit soort kleine projecten achter elkaar haken, want dan krijg ik echt spierpijn in mijn polsen en onderarmen. 

Deze brontosaurus was prima te doen ondanks dat ik zelf vooral met grover garen en grotere haaknaald ben gewend. Iedere haker kan dit pakketje proberen. Je haakt hem bijna aan 1 stuk, dat is ook wel prettig. 

Zo is hij bij mij eruit gekomen met haaknaald 3.0 en strak haken. Niet heel netjes gehaakt, maar nogmaals dat komt door mijn manier van haken.


Zelf vind ik het nekje niet zo mooi gelukt. Volgens mij heb ik het patroon goed aan gehouden en ook het voorbeeld op het pakket heeft z'n kopje wat meer gebogen en naar voren, maar bij mij bleef hij een beetje hoekig. Misschien doordat ik toch te voorzichtig met opvullen ben geweest? 

Maar verder ben ik heel tevreden met het resultaat! Ondanks dat ik zag dat het nogal fijn garen is en je dus eigenlijk haaknaald 2.5 moet gebruiken. 

Een haakpakketje van Hardicraft is een aanrader, ook voor de beginner!

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten